måndag, september 11, 2017

Det var väl på tiden...

Nu var det ett ganska bra tag sedan vi hade en strejk och det tyckte väl SNCF också! Imorgon är det alltså en liten strejk på gång.
Vår nye president vill ju ändra på en hel del och det faller inte alla på läppen, särskilt inte de som kanske måste ge upp en del privilegier.
Det finns saker som jag inte heller håller med om, men det finns alldeles för mycket skillnader mellan yrken och gamla fördelar som vissa yrkeskårer försvarar med näbbar och klor.

Min chef föreslog att jag skulle jobba hemifrån imorgon eftersom man inte riktigt vet om tågen går eller inte. Jo tack sa jag!

Jag hoppas att inte strejken håller i sig resten av veckan eftersom jag ska på träning i Paris på torsdag och fredag.

När jag gick hem från tågstationen brann himlen. Helt fantastiskt ljus, det får bli dagens bild! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar