lördag, september 02, 2017

Slö fredag på hemma kontoret

Jag kom hem sent på torsdagskvällen och stöp i säng bra över midnatt så jag bestämde helt sonika att ta sovmorgon på fredag. Jag jobbade hemifrån och hade möten inbokade till klockan 18:00 så jag började jobba vid 09:00 istället.

Det skulle inte bli särskilt fint väder enligt Méteo France men det var helt fel. Solen sken och det var skönt ute.
Jag var ganska slö i hjärnan men fick en del saker gjort trots allt.

Vid lunch tid tog jag med Lenny ut på en promenad för att hämta ett paket. Det blev på det hela en ganska svettig promenad.
Sen har Lenny blivit kompis med tjejen som jobbar där vi hämtar ut våra paket. Hon har också en hund så vi pratade en bra stund medan Lenny fick kli bakom öronen.

Eftermiddagen blev lång och full med möten. Jag var så trött när dagen var slut så att jag somnade på soffan.

Precis när jag hade slutat att jobba började det att regna. Lenny som väntade på att få gå ut sprang ut som ett skott när jag öppnade dörren och tvärvände när han kände regnet.

Eftersom det var ganska kallt senare på kvällen så gjorde jag en soppa ur receptboken Ännu mera vego, Linssoppa med saffran och dragon aioli.
Det blev en fantastiskt god soppa!
Vi tog två portioner båda två, vi var ganska tveksamma till dragon aiolin men den blev också super god och väldigt lätt att göra.
Som en majonnäs, det har jag aldrig gjort tidigare men det var enkelt!

Nu känns det att hösten har kommit så smått, och igår var vädret verkligen höst likt på kvällen!
Det blev dagens bild taget från baksidan av vårt hus.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar