onsdag, september 27, 2017

Det går framåt

Idag har varit en bättre dag än igår, det hjälper ju inte att sura men det är förbaskat svårt att klistra fast leendet när det inte känns roligt.

Det värsta är ju att jag älskar mitt jobb men jag har alldeles för mycket på tallriken för närvarande som engelsmännen säger.
Nu ska jag sluta tjata om det.

Idag gick inbjudan till min zero waste workshop ut till alla anställda i Châtillon.
Hoppas att det blir ett par som skriver in sig, det vore ju tråkigt annars...

Imorgon jobbar jag hemma igen, tur det för vår kinesiske praktikant satte sig jämte mig idag igen. Dessutom satte sig min före detta, före detta, före detta, före detta chef jämte oss. Han är i stort sett alltid förkyld och hostar och idag var inget undantag...

Tur att man får lite lugn och ro hemma ibland!
På söndag ska vi åka till en Zen mässa, det passar väl bra när man mår lite svajsigt! Förra året på den mässan såg jag en bambukudde och jag behöver nog byta min kudde från IKEA.
Matthias insisterade på att komma med med jag vet inte om han kommer att tycka att det är särskilt roligt... Det tyckte han inte förra året. Vi får väl se...

Idag fixade jag ingredienser till diskmaskin tabletterna jag tänkte tillverka imorgon.

Det får också bli dagens bild...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar