fredag, september 29, 2017

Hurra det är fredag

Jag fixade det! Jag har mina migrerings faser klara och ska presentera dem inför kommunikations teamet på måndag!
Jag har fixat alla förberedelser själv i mitt anletes svett amen!

Det kändes skönt att kunna andas riktigt och inte gå hem med en stor klump i magen!

Jag är rysligt trött men jag är glad och nu ska det bara bli roligt!
Imorgon ska vi köpa en födelsedagspresent till Matthias systerson, Titi.
Vi tänkte först köpa kläder eftersom han får alldeles för mycket leksaker men Matthias syster tyckte att en byggsats skulle göra honom glad...
Jag är väl en surkärring men jag tycker att det är vansinnigt onödigt att köpa saker som barnen inte leker med mer än 5 minuter, men det är jag det...

På tal om ansvarsfullt konsumerande och zero waste så har två personer skrivit in sig till mitt brainstorming möte. Då blir vi iallafall fyra... Ha ha...
Fransmännen / kvinnorna verkar inte vara särskilt intresserade av ekologi...

Idag fick Matthias och jag en present av min galna pescetarian kollega Catherine, en bok med titeln "Vivre en autonomie à la campagne" (Att leva i autonomi på landet).

Vi pratade lite om hur Matthias beundrar människor som lever av vad naturen har att bjuda på i norra Alaska nära polcirkeln och hon hittade den här boken hemma och tyckte att det hörde hemma bättre hos oss. Det finns till och med ett recept på fläderblomssaft!
Jag blev riktigt rörd, så fint att någon tänkte på oss så. Catherine är verkligen tipp topp, jag gillar henne!

Det får bli dagens bild också. Hoppas att jag har lite roligare saker att bjuda på imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar