tisdag, september 19, 2017

Inte mycket bättre

Fast det är inte riktigt sant... Solen sken idag, jag jobbade hemma och Papy Maurice satte upp det sista elementet på nedervåningen.

Jag väntade på DHL idag så det blev ingen promenad på lunchen eftersom jag inte hade tagit emot paketet ännu. Lenny blev sur men flög runt i trädgården som ett torrt skinn ändå!

Efter jobbet gick vi ut på en riktigt lång promenad, ända upp i skogen.
Jag ville plocka lite kastanjer och Lenny ville ränna omkring och sniffa... Vi fick båda som vi ville!
Det blev mycket sniff men inte särskilt många kastanjer. Jag får nog gå tillbaka till helgen för att få ihop till ett par burkar kastanjekräm.

Annars händer det inte särskilt mycket, jag var lite lat ikväll så det blev en zucchini soppa med dill till kvällsmat. Imorgon har jag lust att laga äggplanta och zucchini (vi kommer väl snart att se ut som zucchinis) lasagne. Det ska bli spännande att laga utan pasta plattor.

Imorgon blir det Châtillon igen och sen ska jag träffa Anaïs som jag hoppas kan knäcka till min rygg för jag är stel som en pinne! Hu!

Dagens bild är på min skörd från skogen 


3 kommentarer:

  1. Men! Du är tillbaka och bloggar! Så roligt! Jag har inte upptäckt det förrän nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick en knäpp i huvudet i vintras och bestämde mig för att göra ett foto om dagen och skriva ner lite vad som har hänt. Mest för att jag tycker att tiden går så fort och att jag inbland fäster för mycket betydelse vid de negativa sakerna. Särskilt om jag är stressad... Det är ju inga rafflande inlägg precis, men det hjälper mig att meditera lite över dagen som gått. :o)

      Radera
    2. En bra knäpp.
      För mig är bloggen till viss del en slags dagbok eftersom jag har ett grymt dåligt minne. Om jag inte hade haft bloggen skulle jag inte haft en aning om vad som hänt de här åren.

      Radera