måndag, september 04, 2017

Zero Waste på en måndag

Idag åkte jag med Matthias till jobbet, strax innan 06:00 imorse... Gäsp!
Jag kom till Châtillon vid 06:50, så jag fick vänta utanför dörren för mitt passerkort fungerar inte förrän klockan 07:00!

Jag behöver väl inte säga att jag var själv ett bra tag!

Idag hade jag möte med Pauline för att prata om vår zero waste utmaning så jag ville börja min vecka på bästa sätt. Jag bad Leila som står i kafeterian att fylla min medhavda kopp istället för att använda en papperskopp med plastlock.

Det var jätteintressant och väldigt inspirerande att prata med Pauline om vad jag vill uppnå med utmaningen och det ska bli väldigt spännande att presentera den för de andra kollegorna för att få deras respons.

Jag har redan pratat med min chef om utmaningen och han har godkänt mitt projekt.

Efter jobbet åkte jag till le Marais för att försöka få tag i en keps till en kompis som bor i Sverige. Hans son fyller år och den hÄr kepsen står högst upp på hans önskelista. Hur svårt kan det vara tänkte jag...
Jo du, jag har försökt att få tag i någon i butiken förra veckan men de svarade inte så jag åkte dit.
Det var KÖ utanför och man släpptes in en och en och det skulle säkert ha tagit minst en timma.
Så jag ringde igen, och halleluja jag fick tag i en tjej som berättade att jovisst de hade haft kepsen i lager för ett tag sedan men det fanns inga kvar och nähe de skulle inte få in den igen, aldrig...
Jaha, jag behövde iallafall inte stå i kö i en timma för att höra samma sak! Man får vara glad för det lilla här i livet.

Jag glömde av att berätta att jag såg en kolibri igår, eller vad jag trodde var en kolibri och sen trodde jag att jag hade blivit tokig.
Hen satt flög runt fjärilsträdet och snaskade på nektar.
När jag kollade upp den lille krabaten på internet såg jag att det inte var en kolibri (fast det hade vi ju redan räknat ut) utan en Större Dagsvärmare, en insekt alltså.
Kolla upp den för den är jäkligt söt!

Dagens bild är från Le Marais medan jag stod i kö utanför kepsbutiken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar