tisdag, september 26, 2017

Trevlig Helg

När jag skulle lägga på efter att ha pratat med en kollega höll hon på att önska mig en trevlig helg, vi är tisdag!

Jag är super stressad och det börjar verkligen ta ut sin rätt!
Men jag försöker att intala mig själv att om en månad är det över.
Vad är en månad egentligen?

Jag jobbade ju hemifrån idag och på morgonen upptäckte jag en stor j-vla fästing i örat på Lenny.
Han pep och skrek så fort jag försökte få tag i honom och titta i örat.
Han är annars inte särskilt pipig men detta verkade göra väldigt ont!
Jag fick till slut tag i hund stackar'n vid lunch tid, jag satt i möte en bra del av morgonen. Och vilken cirkus det blev! Han ylade så fort jag nuddade örat eller fästingen och ålade sig runt som en orm.
Jag fick ut fästingen men Lenny vågade inte komma nära mig igen. Han verkade tro att jag gjorde illa honom med vilje.
Det tog två kakor och mycket gos innan han lät mig nudda örat igen.

Dagen var ganska upp stakad i flera möten med hål emellan och då passade jag på att jobba med mina listor...
Jag ska fortsätta imorgon igen, jag måste bli klar den här veckan!

Matthias har byggt en jättefin hundkoja till Lenny och igår satte han ut den i trädgården. Den ska bara laseras för att bli samma färg som fönsterluckorna. Lenny gillar den starkt!

Idag ska jag hoppa i säng mycket tidigt, hoppas att jag får sova gott!

Annars finns det inte så mycket att berätta, man blir ju lätt lite mosig i skallen när man inte tänker som man ska...

Dagens bild är på Lenny i hans koja, han ser lite bajsnödig ut men han gjorde sitt bästa för att se glad ut. Han poserade till och med efter att jag bad honom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar