lördag, september 30, 2017

Födelsedag och solsken

Fastän Méteo France hade annonserat regn och rusk sken solen när vi gick upp imorse.
Vi hade bestämt att åka till Rueil Malmaison för att köpa en byggsats till Titi.
Det är bäst att åka på morgonen så är det mindre folk, både i butiken och på vägen.
Vi hittade en Star Wars X-Wing som var för nybörjare. Vi tittade först på nivå 3 byggsatser men han är lite för liten för det ännu.

Vi var bjudna till Matthias syster och hennes man klockan 15:00.
Matthias syster hade bakat en fantastisk tårta till Titi: En Pokemon tårta. Jag tror att Matthias också säkert hade velat ha en till sin födelsedag!

Innan födelsedagen handlade vi grönsaker till veckans soppor och lasagne.
Imorgon innan vi åker till Zen mässan tänkte jag titta förbi en butik för att köpa flaskor med kork i porslin med en gummi ring. På onsdag ska jag nämligen titta förbi Day by Day i Paris som säljer allt i lösvikt, inklusive olja och vin. Jag behöver en flaska till min olivolja. Tänkte att jag skulle köpa en flaska öl för att förena nytta med nöje.

Jag ser framemot att få mojsa ner mig i min säng ikväll, jag är fortfarande lite trött och känner mig lite frusen. Det vore ju synd att bli sjuk nu!

Dagens bild är på Gabriels tårta, visst är den fin?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar