fredag, september 22, 2017

Äntligen Fredag

Hjälp vad det var svårt att vakna imorse, jag hade mer än gärna stannat kvar i sängen ett par timmar till.

När jag kom till jobbet hade inte stora chefen kommit än, han dök upp vid 8:30 tiden. En kaffe senare attackerade vi datorn. Det gick inte alls, vårt IT support team hade glömt att göra en grej...

Som tur var kom min grek-cypriotiske projektledarkollega till vår undsättning vid 9:00.
Jag hade lyckats att fixa hans smartphone under tiden.

Med lite god vilja fixade Chrys (projektledaren) och Soufiane från VIP support store chefens platta och PC i ett nafs. Chefen var mycket lycklig.

Detta var en general repetition eftersom vi ska migrera koncernchefen och hans assistenter nästa fredag. Gloups!

På eftermiddagen jobbade jag vidare på mina migreringsvågor och satt i en massa möten men jag lyckades att komma från jobbet med min kompis Julie redan klockan 17:30!

Matthias kom inte hem förrän 21:00, sen slog vi på stort och åt japansk mat på vårt favorit hak!

Nu sitter vi och jäser på soffan framför brasan!

Imorgon kommer papy Maurice hit och sätter upp elementen på första våningen. Gästrummet måste fixas till innan, sängen ska flyttas men först måste vi ta bort "estraden" som täcker halva rummet och gör att man bara kan ha sängen på ett ställe.

Jag går nog ut i trädgården om vädret tillåter. Vi behöver kratta och klippa lite buskar.
På söndag är det loppis i Taverny så Lenny och jag ska dit. Matthias och Rods bror ska på mässa; en e-cigarette mässa...

Dagens bild är från vägen hem i det underbara solskenet som bara finns på hösten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar