söndag, september 24, 2017

Man ur huse

Idag var det dags för den årliga loppisen i Taverny. Man kunde hyra en eller ett par meter för att sälja allt man inte längre vill ha eller behöver.

Matthias och Boulem åkte iväg till e-cigarett mässan vid 9:30-tiden. Jag gjorde mig iordning och satte selen på Lenny vid 10:00-tiden sen gick vi ut i solskenet för att göra fynd.

När vi kom till huvudgatan i Taverny var det sån trängsel att det inte gick att komma fram. Det verkade som om hela Taverny hade gått man ur huse för att göra loppisfynd!
Gatorna var avstängda och vakter tittade igenom alla väskor.

Stackars Lenny skrämde livet ur hälften av alla vi träffade och den resterande hälften ville helst inte ta i honom med tång.
Lenny uppförde sig exemplariskt och vi sniglade oss ut på första bästa sidogata.

Sen gick vi runt marknaden och gick hem. Väl hemma bytte jag om och gick ut i trädgården. Lavendellandet behövde rensas från ogräs, det behövde landet med hallonbuskar också. Så det gjorde jag i eftermiddags.

När Matthias kom hem vid 16:00 gick vi tillbaka till loppisen, det fanns inga fynd nu heller så vi åkte till Castorama för att köpa träplattorna som papy Maurice bad oss köpa.

Nu har vi slöat framför det näst sista avsnittet av Narcos och nästan fått hjärtinfarkt!

Dagens bild är från loppisen idag. Lenny och jag stod på behörigt avstånd bakom staketet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar