fredag, september 08, 2017

Fjuttigt regn

I jämförelse med Irma har ett litet fjuttigt regn fallit idag.
Nu kommer miljönissen ut så det är ingen idé att fortsätta att läsa om ni störs av miljösnack!

Man kan säga vad man vill men jag är övertygad om att det som sker idag, 3 aktiva orkaner samtidigt över atlanten har aldrig funnits tidigare, det beror på oss och vår livsstil.
Vi kan inte fortsätta att leva så här! Sedan den 2:a augusti 2017 lever vi på kredit.
Det förstår ju vem som helst att det inte fungerar!

Vi har bett jorden dra åt helskotta i över 60 år och nu ber jorden oss att dra dit pepparn växer!

Så nu är det dags mina vänner, vi MÅSTE ta tag i detta NU! Och det börjar med oss, vi de små gräsrötterna som väljer vad vi köper, var vi köper och från vem osv.

Köp ekologiskt så mycket det går, köp i lösvikt och ta med egna påsar och / eller kärl att ta hem maten i. Här kan man få i stort sett allt i egna förpackningar. Det är bara till att fråga och de flesta är väldigt positiva till det!

Sortera sopor gör ni redan, eller hur?! Men det finns så mycket mer att göra! Läs på om zero waste, det är jätteintressant, det är en livsstil som är snäll mot planeten, mot plånboken och ger dig mer tid över!

OK, nu är jag färdig, för idag...
Annars har det inte hänt mycket, jag har jobbat, Lenny och jag gick ut en sväng innan det fjuttiga regnet började och nu slöar vi på soffan efter en "hård" vecka och nu ska jag dricka en te.

Dagens bild är på vild ruccola som växer lite varstans i Taverny.
Vi har i vår trädgård, det har lite mer smak än den man köper i affären. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar