onsdag, maj 17, 2017

Arga lappar

Igår fick vi en e-mail som påminde oss om att det är inte tillåtet är dricka annat än vatten vid våra skrivbord.
Det var nämligen någon (idiot) som hade spillt ut kaffe på den nya heltäckningsmattan... Vi har jobbat i de nya lokalerna i exakt 5 dagar, så det känns skönt med kollegor som respekterar vår nya arbetsmiljö.

Imorse när jag kom till kontoret satt det lite lappar överallt...
Bland annat att man ska "anmäla trasigt kontorsmaterial", "den som paxar samma skrivbord varje dag är inte fairplay". Vi har något som heter flex och det betyder i stort sett att du har ingen fast plats. Du sätter dig där det finns plats eller med personerna som du jobbar med för tillfället.

Redan första dagen var det vissa av våra kollegor som inte var fairplay. Då bestämde Julie, min granne och super kollega från våra förra lokaler, och jag oss för att j*vlas med alla och byta plats VARJE dag! Ha!! Hittills har det fungerat. Jag har två platser på ett bord kvar.

Vid tolvtiden i dag gick jag på semester och det var så skönt!
Jag njöt av det fina vädret eftersom det ska bli skit väder, det började redan att regna för en timma sedan.
Jag gick till Passage Brady för att köpa lite indiska grejor... Jag hittade paneer och sriracha sås men riset orkade jag inte bära hem!

Eftermiddagen spenderades med Lenny mellan trädgården och soffan...

Imorgon kommer killen som ska ge ett kostnadsförslag på att ta ner vårt / våra träd. Sen tar jag nog mig en tur till Paris igen.

Dagens bild är på arga lappen från toaletten...
"Den som går på toaletten lämnar allt rent och städat" Jotack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar