fredag, maj 19, 2017

Dubbel matte

Jag blev två hundsmatte över en natt när Blackie flyttade in för tre dagar... Vilken chock!
Herregud vad de där två är tröttsamma! Inne vill gå ut, ute vill gå in och vädret hjälpte ju inte direkt till heller!

Jag slängde ut hundarna i trädgården i det fina vädret ett tag. Efter fem minuter satt Blackie och dumstirrade in genom rutan med Lenny juckande på ryggen!
Jag skulle ha lämnat hundskrällena där ett bra tag om inte Blackie hade ovanan att krafsa på rutorna! Grrr!

De satt som klister på mig hela dagen! Jag ville gå upp och stryka, då skulle de absolut med men det satte jag stopp för!

Lenny lyder jättebra för en gångs skull, men Blackie lyder inte alls! Antingen förstår hon inte kommandona, eller så tror vi kanske att hon hör lite dåligt. Hon reagerar inte på sitt eget namn och lyder bara gester. Men det är en snäll hund!  

Den enda lugna stunden jag fick var när jag cyklade iväg och köpte grönsaker!

Jag svär på allt som är heligt att de här två jyckarna är värre än två 3-åringar med blöjeksem!

Annars blev det inte mycket gjort idag pga ovannämnda otyg!
Men det var skönt att inte jobba!

Dagens bild är på jyckarna...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar