måndag, maj 29, 2017

Paket

När jag kom hem från jobbet låg det två paket och väntade på mig!
Mammas syster hade skickat något till mig och idag kom det alltså fram!

Det var min mormors brudklänning och brudskor, jag blev mycket förvånad och mycket glad!
Klänningen kommer jag aldrig att kunna bära, men skorna har jag burit en gång tidigare, det är nog därför högerskon är lite sned.

Matthias tycker skorna är fantastiskt fina och det är de, klänningen är underbart vacker den också!

Mormor och morfar gifte sig 1939 så skorna och klänningen är 78 år...
Tusen tack moster för presenterna!

Imorgon är jag ledig och ska ta mig en tur till Paris på morgonen tänkte jag. Vädret ska inte bli något särskilt så det kan passa bra.
Jag är ledig på onsdag också, det är de sista dagarna som jag måste ta ut innan juni. Jag har 5 dagar kvar men de kan jag sätta upp på ett semesterkonto. Vilket i-lands problem, inte sant?

Dagens bild är på mormors skor! Visst är de fina?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar