lördag, maj 06, 2017

Födelsedags shopping

Vilket rent skitväder vi har haft idag. Det har regnat hela dagen utan avbrott!
Vi stack iväg för att köpa en födelsedagspresent till Matthias systerdotter som fyllde 3 förra veckan.

Hon önskade sig en Barbie sjöjungfru (jo, ja det finns tydligen såna, jag börjar att bli alldeles för gammal för sånt här...).
Sagt och gjort vi stack iväg till Toy's 'R' Us för att köpa dockan.
VI fick tag i en Barbie som man kunde klä på sjöjungfru "svansen" och sen byta kläder på. Jag bad Matthias kolla med sin syster om det var "rätt" sjöjungfru.

Vi fick inget svar så vi åkte därifrån för att köpa en pruttkudde till Gabriel. Han fick en men den är inget bra. Jag vet inte om mormor och morfar eller Gabriel tycker att pruttkudden är roligast!

När vi kom ut från affären utan att hittat en pruttkudde fick vi reda på att Eden redan hade fått Barbie sjöjungfrun, så det var bara till att åka tillbaka och byta... Tydligen stod Barbies lillasyster, Skipper tror jag hon hette på 80-talet, med rullskridskor som blinkar, också på önskelistan.
Så blev det! Imorgon ska vi hem till Matthias syster och hennes man för att fira födelsedagen.

Efter det blev jag så trött att jag bara var tvungen att ta en eftermiddagslur. Vädret hjälpte nog till också.

Allt var grått och vi låg alla tre och kurade.
Dagens bild är på Lennys korg, han har själv "bäddat", bara svansen sticker ut... Bakom Lennys korg sys det ursnygga elementet som ska bytas ut snarast! Det drar så mycket ström och värmer inte upp rummet ett skit... 
Skulle min mormor ha sett den här bilden skulle hon ha sagt att han har samma bäddstil som min moster! Ha ha!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar