söndag, maj 07, 2017

Val

Idag har det varit mycket av samma mynt som igår, vädervis.
Vi åkte och röstade ganska tidigt dessutom ville jag köpa grönsaker som jag inte hittade igår på Auchan.

Med två invandrare i familjen blev valet inte särskilt svårt. Ibland måste man välja det minst dåliga av två dåliga ting.

Efter att Matthias hade röstat åkte vi tillbaka hem och så gjorde jag vegan glass på mandelmjölk, bananer och blåbär.
Vi smakade på dem nu ikväll, de var lite vattniga. Precis som om mjölken och all frukt hade sjunkit till botten (som sen blev toppen) av glassen. Men inte så dumma för ett första försök.

Jag gjorde en potatis, ost och dill paj som blev jättegod men formhel*etet läckte så jag fick katastrof rädda pajen och trycka ner den i en annan pajform. Hela ugnen och köket fullt av äggstanning! Hur roligt är det 20:30 en söndagskväll?

Ska göra om den med en riktig form för den var verkligen god!
Eden blev glad för sin Barbie docka, men hon fick ju så mycket annat också så det tar väl ett tag innan hon upptäcker den...

Dagens bild är på Matthias väljarkort, det tycker jag passar bra idag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar