torsdag, maj 25, 2017

Kristi himmelsfärdsdag

Vilken underbart varm dag sommar dag vi har haft idag!
Jag hade tyvärr huvudvärk när jag vaknade men det gick över efter ytterligare en huvudvärkstablett och frukost.

Efter det gick jag ut och plockade körsbär på grannens träd som vi hade fått lov till i söndags.
När jag hade plockat säkert 4L syntes det inte ens att jag hade tagit några över huvudtaget.

Efter körsbärsplockningen gick vi ut på en promenad med Lenny.
Jag hade sett fläderblommor som jag så gärna ville göra saft på.

Det blev en hel påse full med blommor, underbar doft!
När vi hade ätit lunch blev vi alla tre så fruktansvärt trötta att vi var tvungna att ta en eftermiddagslur!
1,5 timma däckade jag men vaknade så utvilad som jag inte har varit på flera månader!

Efter luren gjorde jag flädersaft som nu vilar i kylskåpet och så rensade jag ett par liter av körsbären som nu också vilar i kylskåpet.

Vi har haft en mycket fin dag som vi avslutade med fyllda tomater och Percy Jackson.

Dagens bild är på himlen som inte hade ett enda moln! Sån vacker färg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar