torsdag, maj 25, 2017

Fredag

Tack och lov är jobbveckan över! Dagen var varm och jobbig och med en underliggande huvudvärk.
Jag vaknade med stel nacke och jag hade kunnat sova ett par timmar till. Tur att "våra" tåg är så bekväma att man kan avsluta natten under de 30 minuter det tar att åka från Taverny till Gare du Nord.

Jag hade ett antal möten och vi löste ett antal problem men när jag skulle åka hem började de riktiga problemen.
På linje 13 avbröts trafiken, så jag gick med en kollega till Montrouge, 15 minuter från Châtillon.
På linje 4 var trafiken avbruten från ett par stationer från Gare du Nord så vi fick byta till linje 3 till Republique se linje 5 till Gare du Nord.

2,5 timmar efter att jag lämnade kontoret var jag hemma!
Tur att vi har en trädgård där man kan sitta ute och äta pizza och dricka öl med Matthias och Blackies husse för att varva ner!
Jag gick ut med båda hundarna och Lenny var riktigt duktig. Blackie har ett gott inflytande på honom!

Dagens bild är på konst som finns på "min perrong" på Gare du Nord.
Ibland glömmer jag hur fint det egentligen är...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar