onsdag, maj 31, 2017

Ledig onsdag

Idag har jag verkligen inte latat mig!
Brevbäraren väckte oss klockan 08:20, han skulle lämna ett paket...
Jag försökte somna om men det gick inte!

Efter att Matthias hade åkt till jobbet började jag att stryka.
Strykberget har verkligen minskat! Jag passade på att rensa ur min garderob också. Jag försöker att följa Marie Kondo's råd: Spark joy.

Men det är svårt, även om inte plagget kanske "spark joy" tänker jag att det kan vara "bra att ha".
Men en del åkte iallafall i ge-bort-påsen, det känns bra att rensa ut lite. Man samlar ju på sig så mycket!

Jag gjorde en citron & maräng paj till Matthias och eftersom det alltid blir lite pajdeg kvar gjorde jag mini pajer med de resterande körsbären. De blev lite kladdiga men smakar säkert gott!

Jag passade också på att plocka lite hallon...
De nyskördade hallonen får representera dagens bild!
Nu måste jag gå och lägga mig, jag är helt slutkörd!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar