fredag, maj 26, 2017

Sylt och inomhus trädgård

Vi var på banken idag för att prata med banktjänstemannen som ersätter vår toppen banktjänstekvinna under tiden hon opereras och är sjukskriven.
Det hela visade sig vara ett missförstånd som vi nu har klarat ut och går med en bättre affär från.

Vi åkte vidare till min favorit butik Truffaut för att "kolla på en grej". Jag har kollat på en inomhusträdgård för örter de senaste månaderna. Den är dyr som alla sådana där "prylar".

Jag tvekade länge men en av mina kompisar, som absolut inte köper skit, har den och är mycket nöjd.
Den är designad och tillverkad i Frankrike av en start-up. Jag tröstar mig med att jag bidrar till den franska ekonomin.
Matthias bara skrattar åt mig, men han gillar att äta färska örter!
Det ska bli spännande att se hur det funkar.
Kompost hinken levererar nu. Det är nästan full och ska snart ut och beblandas med den stora komposten. Idag fick jag ut en halvliter vätskegödning men eftersom alla mina plantor redan fick gödning förra veckan gav jag växterna ute en slurk. Får se om det blir en succés.

Idag var första dagen på året som jag hängde ut min tvätt, den torkade på nolltid, det ska bli ännu varmare imorgon så det blir utomhustork imorgon också.

Lenny lekte med våra grannars barnbarn hela dagen tills han fick nog av deras dressyr fasoner. Då tog han helt sonika sin leksak och gick in och la sig under Matthias skrivbord.

Jag gjorde körsbärssylt av bären jag plockade igår.
Just nu står bären och sockret och gottar till sig i källaren i väntan på uppkoket imorgon.

Dagens bild är på syltförberedningen. Efteråt såg det ut som ett mindre blodbad hade ägt rum!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar