torsdag, juli 13, 2017

Besviken

Idag blev jag en projektledare utan projekt!
Man hade bestämt för en vecka sedan att programmet jag jobbar med skulle byta ledare. Jag har två av programmets sex projekt som jag är ansvarig för och idag fick jag reda på genom ett mycket klumpigt mejl att det var någon annan som har tagit över ansvaret.

Jaha, vad roligt och vad ska jag göra då? Jo jag har blivit "medarbetare". Näe, jag tror inte det...
Programledaren har inte sagt något till mig fast han har vetat det sen förra veckan.
Jag fick inte ens presentationen där den nya organisation presenterades. Så fegt! Jag har inga klagomål, ingen har sagt att jag inte gör mitt arbete som jag ska, så detta var en total överraskning. Inte ens min chef visste om det, och han blev fly förbannad.

Först blev jag väldigt ledsen och besviken, men det kändes lite bättre efter att jag hade pratat med min chef så jag vet att det finns en lösning, flera lösningar faktiskt.
Men jag är fortfarande väldigt besviken.

Jag ska prata med min chef på måndag igen och sen skulle jag gärna vilja berätta för programledaren vad jag tycker om hans fasoner. Lugnt och sansat och sakligt men man behandlar inte människor så och det tänker jag säga. Sen tänker jag tacka nej till "ansvaret" som medarbetare, om inte min chef säger något annat.

Detta har överskuggat min dag ganska mycket men när jag kom hem gick Matthias och Lenny och jag ut en tur i skogen för att andas lite.
Vi skulle egentligen åka till havet imorgon men det ska regna så vi stannar nog i Paris regionen. Fontainebleau tror vi.

När jag gick hem från tåget och var mer än nedslagen hittade jag plötsligt en puttekula...
Först förstod jag ingenting men det betyder förstås att börja på en ny kula!
Spännande va? Dessutom så är min kalender nästan tom nu när jag inte har några mer projekt...
Jag ser mycket framemot min semester!

Dagens bild blev förstås på min nyfunna puttekula!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar