söndag, juli 09, 2017

Söndag i sängen

Iallafall på soffan, blev det för 2/3 avec familjen den här veckan. Lenny leker med elden och slaggar ute i solen i 3 minuter, kommer in och flôsar och slänger sig på golvet med en suck!

Tydligen flög han omkring som ett torrt skinn och lekte med barnen och de två andra hundarna som var med.
De kom hem klockan 04:00 imorse, så jag antar att de är ganska slutkörda.

En av våra grannar dog för ett tag sedan. Vi kände inte mannen ifråga men vi träffade ofta på hans hund som vaktade.
En liten Jack Russel tjej som är jättesöt.
När mannen dog blev ju hon utan husse så Betty som hon heter skulle adopteras bort.
Vi ringde och frågade om hon hade hittat en familj och det hade hon! Hurra sa vi och tänkte inte mer på det.
Igår såg jag annonsen igen, och ringde. Betty kom inte överens med sonen i familjen så de gav tillbaka henne till grannes dotter som tar hand om henne tillfälligt.

Vi bestämde att träffas idag för att se om det skulle kunna gå och bo med oss. Om hon kommer överens med Lenny...
Det gick inte alls, hon hoppade på stackars Lenny och bet honom i näsan det första hon gjorde och sen blev han så rädd att han gömde sig bakom mig.
Han var nyfiken men varje gång som han kom fram störtade Betty ut med tänderna i högsta hugg.
En riktig liten illbatting. Betty är 10 år så inget hundpensionat vill ha henne, men jag ska kolla om inte vi känner någon som inte redan har hund och kan tänka sig att ta emot Betty.

Jag fixade lite inne, det var för varmt för att stryka så jag lagade lite mat istället.
Jag gjorde konfiterad lök som jag ska använda senare i veckan i ett recept. Det blev jätte bra! Konfiterad lök är också gott till grillat.

Nu ikväll regnar det, så underbart skönt.
Jag ska till sängs snart, det är tidig väckning igen.

Dagens bild är på huvudsysslan här i Taverny idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar