fredag, juli 28, 2017

Dag 3 - Torsdag

Morgonen började med fint väder igen, frukost ute!
Stugan byggdes om 1986 (tror jag...) och sen dess har det inte hänt mycket med "bas installationerna", missförstå mig rätt, det har helt enkelt inte behövts.
Tapeten har målats om i de olika rummen men köket och badrummet fungerar jättebra utan problem så varför byta ut fullt funktionella kranar, toalett, dusch etc. Men nu har vissa saker börjat att gå sönder eller läcka osv. och dusch blandaren har blivit mycket svår att stänga av de senaste två åren och den här veckan fick vi alla nog.
Igår åkte vi till stan (igen), först för att köpa en hoodie till herr Matthias (han är en riktig fröslök) och sen för att hämta mitt nya svenska VISA kort.
Vi ville också passa på att fixa en massa andra ärenden, bland annat dusch blandaren.

Vi hittade det vi skulle på Jem & Fix (tror jag att det heter) och sen blev det besök på både Rusta och Intersport och Willy's! Jag var helt slut när vi kom hem!
Efter lunch gick vi och la oss och sov, inte någon bra idé precis, men när ögonen stänger sig av sig själva är det inte lätt att hålla emot.

Jag har bokat ett hotell i Göteborg för söndag och måndag natt. Vi har ju bara gjort en dagstur dit tidigare och jag vill gärna visa Matthias lite mer av Sverige än vad jag har gjort tidigare. Hoppas att vädret blir bra.

Igår grillade vi för första gången i år (åtminstone för oss) och jag lyckades med min halloumi (inte så svårt när man har en riktig ost).

Efter middagen spelade vi Triominos (som mamma vann igen) och sen skulle vi spela Nintendo spel. Jag ville mjölka kor med mamma men vi var tvugna att spela andra löjliga spel innan vi kunde mjölka, men sen var vi så trötta att vi la av...

Jag hade inga som helst problem att med somna, inte Matthias eller Lenny heller, mamma däremot hade lite svårare med sömnen! Jag sover som en stock fastän madrass-jäkeln börjar att göra sig påmind...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar