måndag, juli 31, 2017

Dag 7 - Måndag

Vi gick ut och gick efter att jag hade skrivit min bloggpost. Det blev strax över 20km igår. Lenny behöver semester från vår semester. Han är alldeles slutkörd! Så fort han lägger sig ner somnar han, jag har aldrig sett honom så här, jag är nästan lite orolig.
Imorse var det fint väder och vi bestämde oss, efter frukost och Lennys obligatoriska kissepromenad, för att gå ut lite utan Lenny. Han behövde verkligen vila.
Matthias hade sett skor han ville köpa i en skate shop så vi satte av dit. Det blev en skörd av en jacka, ett par skor och två t-shirtar för hans del. Det Är mycket ovanligt att Matthias shoppar så jag hejade på!
Efter ett besök i ett av Sveriges största Systembolag i Femman, som visade sig vara under ombyggnad så sortimentet var mindre än vanligt och vi hittade naturligtvis inget, så gick vi till hotellet för att hämta Lenny.

Vi hade träffat en fransk familj i skate shopen (Matthias vill alltid hälsa på alla fransmän vi träffar och sen får jag stå där och tjôta, för han säger aldrig så mycket själv...) och jag rådde dem till att gå till Haga idag eftersom muséerna är stängda.
Jag ville själv till Haga så jag drog med Lenny och Matthias dit. Det var fullt med folk! Vi hittade inget ställe som vi ville äta på i Haga, Hemma Hos... serverade antingen en räksmörgås, Cesar sallad eller köttbullar med potatismos, vilken besvikelse...
När vi kom ner till Järntorget och försökte komma på var vi ville äta passade Lenny på att kissa på Matthias nya skor... Andra gången det händer med nya skor...

Efter en kort och ganska hetsig promenad (Lenny fick sig en smäll på rumpan för kissandet) hamnade vi till slut på en indisk restaurang, oj, oj, oj... Vilken katastrof! Tjejen som jobbade där var snäll men maten var under all kritik! Jag har nog aldrig ätit så dålig indisk mat!

Efter lunch blev det hotellet igen och en kort siesta!
Vi gick ut för att valla besten och sen för att ta oss vidare till en lämplig restaurang. Matthias ville äta där vi åt igår eftersom de har hans favorit öl men halloumi burgare två dagar i sträck, nej tack!
Jag fick först med honom till Trädgårdsföreningen, vi kan ju inte gå in med Lenny så vi passade på nu ikväll.
Underbar park, vilka växthus och vilka blommor och växter! Efter det gick vi till restaurangen som håller till vid Stora Teatern.
Lite krångligt, maten ska beställas på en sida baren, drycken på den andra... Det var gott men inte mer och ganska dyrt. Jag tycker över lag att maten har varit ganska tråkig och väldigt dyr i Göteborg, tråkigt...

Efter middagen tog vi en promenad till Vasakyrkan och Vasaparken för att sen gå ner till Irish Embassy / Dubliners för en sista öl innan sängen.
Vi räknade lite lätt på kilometrarna som vi har gått sedan igår... Det blir en marathon, eller ja, 44km på två dagar... Inte klokt egentligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar