lördag, juli 01, 2017

Trött i mössan

Hipp Hurra! Nu har vi skrivit på alla papper hos banken, vi har pengarna som bilen ska betalas med, vi har fört över tillräckligt med pengar till vår gamla bank för att täcka lånet som fortfarande är kvar där!

Jag tror att jag har stressat undermedvetet för när vi hade varit på banken blev jag så trött att jag var tvungen att lägga mig ner en stund!

Matthias gör oilpulling varje kväll med kokosolja för att stärka munfloran och med värmeböljan vi hade förra veckan så var det lite svårt att dosera oljan eftersom den smälter över +25°C så den tog slut ganska snabbt.
Vi åkte till den närmsta ekologiska affär och köpte kokosolja, sen hittade jag en ekologisk tandborste gjord av bambu som den jag har OCH den är gjord i Sverige! Gula och blå är borsten också dem komposterbara. Jag valde en blå!

Sen har vi inte gjort så mycket, det har regnat nästan hela dagen så vi höll oss mest inne.
Framemot kvällen sprack himlen upp och solen sken så vi tog ut jycken på en promenad.

Jag skulle egentligen gjort en tomat paj med ricotta och get ost men det var innan jag såg att degen ska ligga och vila i kylskåpet i en timma och då var klockan redan 20:00!

Så det blev klyftpotatis med kyckling till Monsieur istället och jag åt pasta med majs.

Dagens bild är tagen i trädgården imorse. En humla satt och tankade pollen och den rörde inte på sig när jag kom nära. Den var död kom jag fram till sen. Det måste väl vara toppen för en humla att kolavippen mitt i pollen orgien?
Fast när vi kom tillbaka från banken så satt den inte där längre, däremot var det ytterligare 3 humlor där. Så antingen spelade hen död och flög iväg sen aller så blev hen fågelmat...

I vilket fall så blev det lite somrigt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar