söndag, juli 30, 2017

Dag 6 - Söndag

Imorse bar det iväg till Göteborg i solskenet, men ju närmare vi kom Göteborg dessto gråare blev vädret.
Vi var framme vid hotellet vid 12:30, tyvärr skulle inte vårt rum vara färdigstädat förrän 15:00 så vi parkerade bilen och gick ut en sväng på stan.
Naturligtvis började det att regna och det med besked!

Affärerna hade söndagsöppet så vi passade på att kolla lite. Matthias vill köpa nya skor och jag passade på att ta ett kik på min absoluta favorit Indiska.
Matthias hittade inget men jag hittade två klänningar på rea! Rea är toppen!

Efter en fika på Le Pain Français (jo jag vet, men det var den enda uteserveringen som var ledig för att ta emot oss alla tre) sprang vi tillbaka till hotellet.
Det spöregnade! Tyvärr var inte rummet klart fastän klockan var tio i tre.
Vi väntade i receptionen på att de skulle få tummen ur. De är snälla på hotellet men lite dryga.

Vi fick tillträde till rummet vid 15:30... Vad skönt det var att bara få lägga sig ner en halvtimma. 16:10 var vi ute på gatan igen och solen sken!

Vi gick en lång promenad ändå till operan för att sedan gå upp till gamla Dubliners för middag och öl. Vi hade inte ätit lunch så det blev men (mycket) tidig middag.
Vi har gått nästan 13km idag så vi är ganska möra alla tre. Just nu ligger Lenny med alla fyra tassarna i vädret och öppen mun och snarkar och vi slöar på sängen!
Jag vet inte om det blir så mycket mer action idag men jag antar att vi får ta ut byrackan för en sista "pipi" innan natten.
Jag är golvad och Matthias ser likadan ut som jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar