fredag, juli 28, 2017

Dag 4 - Fredag

Idag var det fint väder igen, men det skulle börja att regna på eftermiddagen enligt iPhone väderappen som vi alla vet är mycket pålitlig.
Frukost ute (igen) och sen skulle hunden badas i havet!

Efter dagens första simtur för hundrackar'n så var det dags för att installera den nya dusch blandaren, en mycket enkel och snabb aktivitet enligt herrn.
Det visade sig vara lite knepigare än så, 31 år gamla packningar höll inte så det var bara att vackert sätta sig i bilen och köra in till stan för att köpa nya.
Men vilket bra byte det blev!
Vi njöt av det fina vädret, det blev inget regn som utlovades så vi tog en lång promenad efter lunch. Ut till naturreservatet Rödskär där Lenny promet skulle bada men feg som han är vågade han inte hoppa i.

Vi kom tillbaka till "vår" vik som är långgrund och där kunde han äntligen bada, dessutom hittade jag en boll! En boll? En skatt! jublade Lenny.

Väl hemma i stugan behövde Matthias lägga sig ner lite men jag ville gå och bada så jag tvingade med mor.
Det var så skönt i vattnet! Jag ska bada imorgon också om det inte blir för kallt!
Efter badet kunde jag prova den nya duschen, vilken skillnad!

Ikväll åkte Matthias och jag in till Varberg för att äta middag och dricka en öl.
Vi hamnade på Grappa efter ett försök på Harry's, det ville inte ha Lenny och den andra Sport's Baren ville inte heller ha en hund på sin uteservering.

Det var jättegod mat och mycket trevlig personal och Lenny uppförde sig exemplariskt, han låg under bordet och snusade...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar