fredag, juli 28, 2017

Dag 1 - Tisdag

Dagen började med solsken, vi hade glömt att packa med oss jackor varpå vi bestämde oss för att åka in till "stan".
Matthias ville gärna hitta en bomberjacka på second hand, men jag känner inte till några "finare" Second Hand butiker i Varberg.

Vi provade Brothers först men hittade precis vad han ville ha för hälften av priset på Esprit.
Mamma gjorde fynd på Flash och Alexandra köpte, ingenting! Konsumera mindre och vettigare...

Sen är det ju detta med maten, det finns ju så mycket vegomat som jag har lust att smaka på och dessutom vill jag inte nödvändigtvis spendera hela dagen i köket för att fixa lunch och middag.

Halloumi är svårt att få tag på i Paris, jag måste gå till en affär som säljer grek-cypriotiska specialiteter för att hitta det så väl i Sverige passar jag på.
Jag köpte ett nytt märke när vi var och handlade mat, aj, aj, aj... Den luktade inte gott när jag tog ur den ur paketen och dessutom blev det en stor hög med kladd när jag försökte steak den... Urk!

Det blev en mycket spartansk middag för min del.

På eftermiddagen blev vädret lite taskigt, molnigt och kallt, men vi tog en promenad med Lenny iallafall och sen åkte vi till Maja's för att dricka en öl.
Vi var tvungna att sitta ute eller betala 100kr extra per person för att sitta inne eftersom det var rund-pingis turnering. Det blev två tjeckiska öl på utomhusserveringen.

Dagens bild är från promenaden med Lenny, vattnet var så kallt att vi knappt gick i, jag fick kramp i vaderna...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar