lördag, juli 08, 2017

Reseburen

Vi hade en del att göra idag (igen)...
Den nya bilen behövde mattor och så vill vi sätta på ett bagage tröskelskydd.
Mattor fanns men inget tröskelskydd så det måste köpas på nätet.

Sen åkte vi till Maxi Zoo för att köpa en bur eller säkerhetsbälte till Lenny.
Väl där blev han alldeles till sig för han ville hälsa på en anna hund i butiken. Sv jag lät honom gv fram och när jag tittade upp så visade det sig att ägaren var en av mina jobbkollegor, hur troligt är det?

Vi provade burar och otroligt nog gick Lenny in och satte sig i alla burar vi provade.
Vi hittade en i rätt storlek och körde hem. Väl hemma visade det sig att buren var ju alldeles för stor för bagageutrymmet så det var bara att åka tillbaka och ta storleken mindre, jag var inte helt övertygad eftersom jag tyckte att Lenny såg ut som en liten korv.

Vi hittade en annan bur i tyg, som ett litet tält som vi tog istället och när vi kom hem blev Lenny överlycklig och ville sätta sig i buren helst innan vi ens hade fått upp den ur transportväskan

Det blev en succés, jag som hade varit lite orolig för hur han skulle reagera eftersom han har bott fyra år i en bur på hundhärbärget innan Matthias tog hand om honom.
En sak mindre att behöva tänka på!

Ikväll skulle Matthias åka och träffa en av sina barndomsvänner som jobbar på Château de Versailles.
Tydligen ska de grilla och njuta av parken utan andra besökare... Om de har fått lov till det eller inte har jag int en aning om och vill inte veta heller!

Lenny skulle stanna med mig men kompisen har också en hund så han bad Matthias att ta med Lenny.
Så nu sitter jag här in min ensamhet och njuter lite fast jag måste medge att det är tomt utan dem.
Jag som hade köpt en halv vattenmelon till Lenny och mig som vi skulle dela. Han älskar vattenmelon och det är bra för hundar att äta när det är varmt, och det är just vad det är här idag (igen).
Men jag får väl äta en bit själv istället.
Pojkarna kommer nog inte hem förrän sent i natt så jag hinner nog somna flera gånger om!

Dagens bild är på Lenny i sin nya enrummare!
Han ser lite hysterisk ut men han gillar den verkligen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar