fredag, juli 28, 2017

Dag 2 - Onsdag

Vi vaknade med underbart väder och passade på att gå en promenad med Lenny innan frukost.
Han vill ju bara leka på stranden Medan vi ville få honom att göra det man ska på promenad. Efter en tur som ändå gick till stranden, åt vi frukost ute för andra dagen i rad! Det är en lyx, även om jag kan göra det hemma på vår terrass i trädgården.

Det var dags för en tur till stan igen. Vi behövde köpa material för att täta ett par hål i fasaden och så tänkte vi passa på att göra lite loppisar runt häromkring när det ändå var onsdag.

Först ut var ByggMax, för dörrhantag hem till vårat hus och det fanns ju inte, ganska taskigt sortiment om jag får säga det själv.
Vi åkte vidare till Tångaberg, för där hade jag sett en skylt med loppis öppet på onsdagar.
Man kunde säkert göra fynd med det fanns ingenting som vi behövde eller ville ha.

Efter loppisen var det dags för lunch och en av mammas väninnor hade tipsat henne om fågelreservatet på Getterön och deras fina kafé.
Sagt och gjort, vi åkte dit. De har fin lunch, smörgåsar med hemlagade köttbullar för hugged spekulanter och inga problem att fixa vegetarisk toast till mig. Allt är ekologiskt och gott dessutom är det ljust, fint och rent.

Man kan även låna kikare om man vill skåda fåglar. Just i onsdags var en häger på besök, men den rackaren flög sin kos när jag väl fick tummen ur och skulle fotografera.
Det var ett gäng skrikiga barn vars föräldrar inte brydde sig nämnvärt så det var lite stökigt men inte värre än att vi kunde sitta och dricka kaffe i lugn och ro.
Jag åker gärna tillbaka för en fika när det är lite finare väder, uteserveringen är jättefin även om man inte har utsikt på reservatet från alla bord.
Det blev en loppis till innan hemfärd, men vi hittade inget där heller. Mina favorit loppisar har flyttat och jag kan inte hitta dem igen.
Ska finkamma internet lite bättre...

Efter hemkomsten blev det dags för stranden och Lennys dagliga bad. Det var ganska varmt i vattnet och vi tråklade på Lenny flytvästen. Han kan simma men eftersom han är lite tjock sjunker rumpan lätt och han får svårt att flyta.
Som han badade! Han simmmade ut på "djupt" vatten och tyckte livet var mycket bra. Vi träffade en annan hund som gärna ville vara med och leka, men det var inte på lika villkor. Längre ben och snabbare i vattnet gjorde Lenny tjurig. Han delar inte gärna med sig när vi leker i havet.

Kvällen blev underbar, vi gick ut till hamnen i Träslövsläge och solnedgången var så fin.
Det blev ett par bilder till samlingen "solnedgång i Träslövsläge" för jag hade inga från 2017.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar