söndag, juli 02, 2017

Produktiv söndag

Jag vaknade redan klockan 08:00 imorse men jag vägrade att gå ur sängen, nån måtta får det faktiskt vara!
Jag hoppade upp klockan 09:00 för att utfodra odjuret och äta min egen frukost, och herreminge vad det regnade!

Efter frukost och lite slöande tog jag ryggsäcken och begav mig till Grand Frais där vi köper våra grönsaker.

Efter Grand Frais fixade jag fågelbordet och diskade och hängde tvätt...

Jag har satt upp fyra nya recept som jag vill prova den här veckan och jag behövde köpa lite ingredienser:

- Lantlig galette med tomat och getost
- Fylld zucchini med getost och confiterad lök
- Lins curry med röd grillad paprika
- Spaghetti med sparris och getost

Leilas lantliga galette provade vi ikväll, inte alls dumt. Jag fick naturligtvis inte tag i grahamsmjöl utan använde dinkelmjöl istället. Men det blev gott!

Efter att vi hade varit hemma hos svärföräldrarna på kaffe gick vi ut en promenad med Lenny. Solen hade kommit fram igen och det var finfint promenad väder!

Nu är det film på TV men jag ska snart hoppa till kojs igen!
Jag tog dagens bild på promenaden med pojkarna i eftermiddags!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar