söndag, oktober 01, 2017

Salon Zen & nakenfis

Idag var det äntligen dags, vi skulle till Zen mässan...
Mycket mindre folk än förra året men lika många luringar...

Både besökare och utställare: Franska Sällskapet för återfödelse, inte som i reinkarnation utan som i Rebirth. Det låter ganska luddigt med det handlar egentligen om frigörande andning.

Sen fanns det en förening för att återknyta med ditt inre barn-jag, nudister, ...
Matthias fick ett fint erbjudande av nudist föreningen: "Goddag min gode man, skulle inte ni vilja slippa kläder och andra tillgångar som tynger er?"
Matthias sa bara "Nej tack!" Jag hann inte heller med att hitta något fyndigare.

Jag hittade min bambukudde och jag ser framemot att få använda den ikväll!

Det var en bilfri dag i Paris idag, 200 poliser som blockerade alla tillfartsvägar. Är du Parisare var du tvungen att visa upp ett bevis för att kunna åka hem eller så fick du vänta till klockan 18:00.
Vi fick lite huvudbry men Matthias känner till alla omvägar så det gick som en dans.

När vi kom hem gjorde jag en supergod pumpasoppa, sen åkte vi till föräldrarna för att dricka kaffe.
Därifrån åkte vi hem, Matthias skulle till Boulem för att byta grejor och jag (håll i er nu!) tog en jogging runda.
Herregud, jag trodde att jag skulle dö av en hjärtinfarkt! Benen ville men det ville inte lungorna, inte hjärtat heller. Men det lär väl bli bättre om jag fortsätter att springa... 4.5km är ju rena skämtet mot de 42.195km som jag sprang i april 2016.
Jag ska försöka att komma ut på tisdag igen.

Dagens bild är på pumpan innan det blev soppa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar