söndag, november 05, 2017

Aëlwen 3 år

Idag firade vi min guddotter Aëlwens födelsedag. Hon fyllde år i fredags.
Min kompis Nabila har två underbart fina döttrar och jag har turen att vara gudmor till den yngsta.
Tyvärr ses vi inte särskilt ofta, men nu ska Nabila börja jobba 15 minuter från Taverny, så jag föreslog att vi skulle ordna till en lunch när jag jobbar hemifrån. Det vore ju superbra!
Vi har en annan fd kollega som jobbar i Taverny så det skulle vara roligt att kunna ha dem båda på lunch.

Innan jag åkte till Cergy för att fira födelsedagen njöt jag av en frukost i all ensamhet, inte ens Lenny orkade gå upp. Han släpade sig ur korgen vid 09:00.

Sen vek jag och strök en hel massa tvätt. Äntligen blev högen med ren tvätt mindre!

Presenten som jag hade köpt till Aëlwen blev en dunder hit. När hon fick se pappret som jag hade slagit in paketen i blev hon i eld och lågor, det var kaniner på!!

Naturligtvis öppnade hon den först och det var ju en kanin i också! Sen ville hon inte öppna sina andra paket.

Nabila sa att dessutom så var det en bra idé eftersom kaninen firade sin födelsedag vid havet, och Aëlwen är rädd för havet, men om kaninerna vågar åka till havet så vågar ju såklart Aëlwen det också.

Hon är för söt den lilla!
Vi drack champagne och åt en god tårta som Nabila hade gjort.
Det var så roligt att träffa dem alla igen, jag är glad att jag fick tillbaka minnet igår morse!

Nu ska jag snart hoppa i säng igen, jag är faktiskt ganska trött och imorgon är det dags för en ny vecka igen!

Dagens bild är från Cergy där Nabila och hennes familj bor!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar