söndag, november 26, 2017

Utan snus i 30 dagar...

...så är det väl inte riktigt men väl utan badrum i flera månader och försmäkta gör vi inte heller men badrummet finns inte längre.
Väggen mellan sovrummet och badrummet rev Matthias och hans pappa ner igår så nu har vi ett enda stort rum, känns riktig lyxigt, men lite väl industriellt!

Medan de rev så strök jag och sorterade kläder. Gästrummet har fått fungera som garderob under tiden som jag försöker få in kläder och sängkläder i andra lådor och den stora garderoben, men det tar tid. Jag har lyckats få undan det mesta nu, resten kommer på plats i veckan.
Jag vill ha gästrummet redo för nyår då fyra barn kommer och som säkert behöver gå och lägga sig innan föräldrarna ska åka hem.

Innan vi åkte och handlade så började jag att kratta på framsidan av huset. Nästan alla löv har fallit från träden och "gräsmattan" var gul!
På 15 minuter var framsidan gjord medan Lenny steppade framför ytterdörren för han "frös"...
Det har blivit en riktig liten prinsessa. Han ber om saker (mat, godis, gå ut, komma in, ...) och när han har bett om det en gång så ska det minsann fram pronto! Annars blir man utskälld!
Igår skällde han inte utan försökte stirra ut dörren och öppna den med hjälp av ren vilja! Det gick inte...

Matthias ville äta japansk mat igår så vi åkte till Hoki Sushi.
Efteråt blev det en brasa av trappräcket som Matthias och Maurice sågade ner under dagen. Trappräcke brinner bra och värmer upp hela huset!

Dagens bild är på "badrummet"...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar