lördag, november 11, 2017

Ljuvliga Fredag

För andra dagen i rad jobbade jag hemma! Det får man egentligen inte men min chef litar på mig och han vet att jag inte utnyttjar att vi har en bra relation.

Ganska få möten, jag kunde koncentrera mig på andra saker, jobb saknas ju inte!
Jag tror och hoppas att slutet på året kommer att bli lite lugnare. Vi har ju slitit en hel del, men å andra sidan har vi också lyckats att göra en hel del!

Det regnade igår men Lenny och jag gick ut i ovädret ändå. JAg tänkte att vi skulle ta svängen om Gamm Vert dÄr de säljer hundgodis. Vi har slut på kakor som Lenny får som "efterrätt" på kvällen och det är mycket sorgligt, tycker en av oss i familjen.
Han kommer att överleva detta, han får tillräckligt med mat och lever i högsta välmåga!
Tyvärr var Gamm Vert stängt under lunchen och Lenny blev mycket besviken. Han puffade på dörrarna och ville inte gå därifrån. Antingen ville han slippa undan regnet eller så vet han att därinne säljer man godis.

På vägen hem passade han på att äta lite bajs, det händer nästan aldrig, jag har sett det två gånger innan, så jag blev ganska förvånad. Så då blev det ingen godbit när vi kom hem. Jag har lite torkade kycklingfiléer som han ibland får när vi har varit ute och gått länge men det kan man ju inte få när man äter bajs!

Jag jobbade ett tag till efter lunch men vid 17:30 fick det vara nog.
Då tog jag med hundskrället ut på en andra promenad. Hej vad det gick, det var mycket spring i benen igen!
På väg hem hittade Lenny något annat ruttet att äta så det blev bannor igen.
Jag är lite orolig att han får i sig farliga grejor, det finns ju puckon som lägger ut förgiftad mat till duvor och jag har hört om spik i köttbullar osv så jag spejar ofta efter potentiella "snacks" utefter vägen. Han är ju som en jäkla dammsugare!

Väl hemma lagade jag lite mat och sen kom Matthias kompis Rod över på en öl eller två.
De sitter alltid i källaren och puffar på sin e-cigaretter eller röker och igår upptäckte de en mus! Vad roligt!
Nu måste vi försöka att fånga den innan den kommer vidare upp i huset.
Vi får väl köpa en fälla i värsta fall. Lenny lyckades inte nosa rätt på den och jag han ingen lust att hitta ett musbo lite senare!

Dagens bild är på höstlöven från vår första promenad!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar