onsdag, november 22, 2017

Eteriska oljor

I måndags efter jobbet åkte jag till La REcyclerie igen, jag hade skrivit upp mig för en två timmar lång ateljé om eteriska oljor.

Jag har använt eteriska oljor ett bra tag nu men jag ville lära mig lite mer om hur man kan behandla vanliga små skador och huvudvärk osv.
Ateljén var jätteintressant och jag lärde mig mycket men damen som höll ateljén jobbar bara med dōTERRA oljor. Det är ett amerikanskt företag som är uppbyggt som Forever Living eller Tupperware, ett pyramid företag och det stör mig. Jag är lite misstänksam även om jag lätt kan medge att både Forever Living och Tupperware har fina produkter.
Jag föredrar att köpa mina oljor producerade i Frankrike och dessutom ekologiska.

Jag kom hem sent såklart, det är ju så när man bor i förorten! Rodolphe var hemma hos oss för att hämta Blackie.
Matthias och Rod gick ut för att jaga Pokémon och jag åt middag.

Hundarna hade jagat varann och en stackars igelkott i trädgården så de var dödströtta. Jag bäddade ner dem i varsin korg och de började snarka direkt.

Dagens bild är på min cappuccino från La REcyclerie!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar