onsdag, november 01, 2017

Lite som en söndag

Så var det november redan!
Idag känns det lite som om det är söndag igen... Jag hade en riktig sovmorgon idag, det har inte hänt sedan förra söndagen... He he!

Jag plockade lite här och var  och det slutade med att jag rensade ut två kartonger från mitt kontor och två i källaren. Hipp hipp!

Fåglarna fick sitt nya fröhus, talgbollar och en bit flott med torkad frukt.
Det börjar att blir ganska kallt nu så man får ta hand om sina smådjur.
Till helgen tänkte jag fixa till igelkotthuset.
Jag måste nog flytta det för Lenny ränner där titt som tätt och då får igelkott stackarna ingen lugn och ro...

Annars har vi inte gjort mycket. Vi var och köpte mer frön till pippisarna och passade på att kolla på lite trädgårdstillbehör.

Det blev inget annat än frön men det är alltid roligt att titta.
Vi tänkte titta in i en av billighetsaffärerna för att titta på Halloween dekorationer att använda till nästa år, men allt var nerplockat och ersatt med juldekorationer.

Vi åkte till Matthias föräldrar i eftermiddags och drack lite kaffe.
Sen åkte vi hem och gjorde en brasa och lagade mat.

Efter all pumpa hade vi lust att äta något annat. Jag lagade en vanlig grönsakssoppa och en asiatisk linsgryta.
Imorgon ska jag träffa Isabelle och Nicolas efter jobbet. Det ska bli roligt!

Dagens bild är på grönsakssoppekoket... Fullt av färg och vitaminer!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar