lördag, november 25, 2017

TGIF

Jag var tillbaka i Châtillon igår. Jag hade lunchträff med min kompis Catherine, vi hade inte ätit lunch ihop på jättelänge och vi har alltid så mycket att prata om.

Hon har precis köpt en lägenhet i Vincennes. Tidigare sa hon att hon har aldrig riktigt gillat lägenheterna hon har bott i utan det har bara varit en lägenhet, inget hem!
Jag sa att när hon kommer till en lägenhet eller hus och blir blixtförälskad så vet hon att det är där hon vill bo...

Hon trodde inte att det skulle hända för det hade inte hänt på 50 år. Men det hände, i Vincennes!
Hon betalade mer för sina 40m2 i Vincennes än vad vi gjorde för vårt hus i Taverny. Det är en hel massa pengar men hon är så lycklig och hon klarar det ekonomiskt och en lägenhet i Vincennes är en god investering.

Vår lunch blev kapad av andra vänner men vi gick ut på en promenad efter lunchen för att kunna tjata ostört. Solen sken och det var skönt väder.

Efter jobbet tog jag tåget hem och naturligtvis så blev vi försenade. En stackars människa blev sjuk och var tvungen att evakueras av brandmännen.
Det tog sin lilla tid men vi satt ju bekvämt och varmt så det fanns väl inte så mycket att klaga på. Det var ju mer synd om den stackars saten som var tvungen att åka ambulans till sjukhuset!

Dagens bild är från Catherines och min promenad i Châtillon


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar