söndag, november 26, 2017

Yalacta

Imorse skulle vi träffa Matthias föräldrar klockan 09:30 för att åka till Cergy och byta ett par jeans som Matthias ska få i julklapp.

På vägen hem tog vi en tur till ett byggvaruhus för att titta på innerdörrar. Vi måste byta den in till badrummet, den som satt där är för smal.

Matthias är på "semester" om en vecka och då kommer det säkert att hända grejor.
Jag vet inte om jag ska julpynta för att allt kommer att täckas av damm, men å andra sidan så blir det ju tråkigt att inte pynta.
år ska vi inte ha en stor gran för att den måste ut innan nyår annars kommer vi inte att kunna ha alla kompisar här och det känns ju lite löjligt att köpa en gran för att ha den inne en vecka.

Vi åkte hem och jag började att kratta resten av trädgården, Matthias följde efter med påsar och tog upp alla löv!
Det gick snabbt och eftersom solen sken var det riktigt skönt.
Lenny övervakade området medan vi fixade.
Jag klippte ner hallonbuskar och mynta plantor och gav hortensian näring.
Matthias lilla japanska lönnträd som ser ganska dött ut fick en vinterkappa av gamla löv för att äta upp sig till våren.

Igår när vi hämtade våra matkassar på Auchan passade vi på att hämta ut ett paket.
Jag har kikat på en yoghurtmaskin ett bra tag nu, Matthias äter mycket yoghurt och det blir en massa jäkla plastburkar. Men så vill jag ju helst inte köpa nytt heller och det var då som jag hittade Yalacta. Det är ett franskt företag som tillverkar yoghurtmaskiner och så läste jag lite till...

Yoghurt "apparaten" som jag hittade på eBay fungerar utan elektricitet. Man behöver bara värma mjölken och låta det hela stå till sig över natten.
Jag är mycket nyfiken och ska prova att göra yoghurt i veckan.
Damen är runt 60 år gammal, hon har lite bulor men är ju så jäkla snygg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar