tisdag, november 14, 2017

Ny vecka

Veckan började inte särskilt bra... Tåget jag tar visade sig vara försenat och med slutstation St-Leu-La-Forêt, två stationer från Taverny.
Jag blev 20 minuter försenad med första tåget och inte blev det bättre under de kommande två bytena...
Jessica var också sen så vi träffades direkt i cafeterian för att dricka frukost kaffet.

När vi skulle tillbaka fungerande bara en hiss... En hiss till 7 våningar fungerar inte så vi gick över till den andra byggnaden för att ta trappan istället.
Jessica jobbar på 5:e och jag på 6:e våningen, om vi fortsätter så här kommer vi att få rumpor av stål till våren!

Annars var dagen ganska händelselös. Vi hade en Townhall med alla kollegor under fyra timmar på eftermiddagen.

När jag kom hem kom inte Lenny och hälsade, han snarkade som en gris. Han vaknade först när jag tände ljuset i hallen...

Papy Maurice hade varit och arbetat i badrummet och satt upp det nya handtaget på toaletten nere.
När jag öppnade garderoben  i sovrummet tittade duschkranen ut. Maurice hade slagit ut en del av väggen och tagit bort duschkabinkaret.

Dagens bild är på duschen i skåpet med som grädde på moset hälften av vår sovrumsdörr... Jag kanske inte behöver säga att den ska målas om?   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar