lördag, november 25, 2017

Torsdag i Taverny

I vanlig ordning jobbade jag hemifrån i torsdags. Det var jättefint väder på morgonen och faktiskt ganska varmt så Lenny och jag traskade ut på lunchen för att skaka liv i benen.

Vi hann 3/4 av promenaden innan vi träffade en portugisisk äldre dam som tyckte att Lenny var så söt och ville klappa honom. Vi skulle åt samma håll så vi slog följe.
Det är märkligt vad många människor man börjar prata med när man Är ute och går med sin hund.

Det började naturligtvis regna och som på beställning gick bommarna ner. Vanligtvis kommer ett tåg och det tar ungefär 3-5 minuter. Naturligtvis skulle två tåg förbi varav ett gick i ultrarapid och som grädde på moset började regnet vräka ner.

Damen väntade med oss och efter ett tag kom en brevbärare på sin moped...
Lenny avskyr brevbärare, jag vet inte hur han känner igen dem för en del cyklar, andra åker moped, men han blir vansinnig så fort en brevbärare kommer inom en radie av 50 meter av honom.
Naturligtvis blev han hysterisk när han såg brevbäraren på andra sidan rälsen.
Damen tyckte att det var ganska roligt och när väl tågen hade gått förbi kom brevbäraren körande och han vinkade till Lenny...
Gissa vem som höll på att slita av kopplet?!

Som tur är har han kort minne så det gick över ganska snabbt. Innan vi kom hem var vi dyngsura så mycket regnade det.
Jag torkade Lenny och mig själv, sen hade jag mest lust att hoppa i sängen för att värma mig men det var bara Lenny som kunde det.

Resten av eftermiddagen förflöt lugnt och på kvällen lagade jag en underbart god linssoppa!

Dagens bild är på en stenmur som jag går förbi dagligen men som jag aldrig riktigt har "sett" tidigare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar