tisdag, oktober 31, 2017

Halloween

Man kan tycka att jag är lite gammalmodig, för det är jag, men jag tycker inte att det ser särskilt festligt ut när man sitter på pendeltåget hem på kvällen och drar i sig en stor starköl direkt från burken.
Hade det varit lite yngre människor som skulle på fest eller vad vet jag hade jag kanske inte tänkt på det men individerna jag träffade på var män i övre medelåldern, såg propra ut och var artiga...

OK, surkärring kan man säga, men jag tycker ändå att det osar lite surt om det... Det ser ensamt ut och det gör mig ledsen också!

Arbetsdagen var väldigt lugn, så skönt att kunna göra saker utan att stressa ihjäl sig!

När jag kom hem ringde det på dörren, och jag som inte hade köpt något godis. Förra året hade vi köpt en massa godis och så kom det inte en enda unge...

Det var våra grannar som ville visa sonens piratutstyrsel. Han var jättesöt och som tur var så hade han redan fått en hel spann med godis. Han ville helst visa sin kostym för Lenny men vi hade en igelkott i trädgården så Lenny fick vara inne.

Mamman berättade att hela familjen gillar Lenny och att de brukar stanna och prata med Lenny när han sticker ut huvudet under tujorna...
Tydligen är Lenny en riktig kändis i kvarteret och alla tycker att han är så rolig...

Jag undrar om alla tanter han fullkomligen skrämmer livet ur när han flyger ut ur buskarna och skäller tycker att han är riktigt så rolig...

Ikväll tittar jag med ett öga på Familjen Addams, det är väl som med Ivanhoe på nyårsdagen...

Dagens bild är en kitchig Halloween hälsning från ikväll


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar