söndag, april 16, 2017

Äggjakt

Idag var vi bjudna till Matthias föräldrar på Påsklunch med äggjakt!
Vi var lite sena vilket inte hör till vanligheterna och vi blev mötta i dörren av Eden och Gabriel som hoppade på plats!
Les cloches hade varit på besök och lämnat en massa choklad som de hade gömt lite överallt i trädgården och de väntade på oss för att gå ut och leta!

Jag hade de andra äggen i min väska så den svenska Påskharen kom och lämnade dem medan vi var ute i trädgården!
Helgalna for de runt som tättingar och letade reda på chokladen.

Sedan blev det aperitif och en jättegod lunch som Matthias mamma hade lagat.
Lamm (som inte jag åt av), potatisgratäng, gröna bönor och en jättegod Påsktårta! Som vanligt hade hon dukat jättefint!

Jag visste i förväg att det inte skulle bli något gjort i eftermiddag efter champagne och vin och mat men inte trodde jag att jag skulle "behöva" ta en tupplur, men så blev det. Jag sten somnade på soffan och sov i 1.5 timme!

Dagens bild är på servetten som Dominique hade dukat med. Jag tog en bild på tårtan men den är oskarp, jag hade nog fått lite för mycket champagne, så det får bli den tjusiga servetten istället! Häpp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar