fredag, april 07, 2017

I godan ro

Jag satt i godan ro och jobbade på mitt kontor när jag såg att mina vänner i Stockholm berättade att de var i säkerhet.
Jo man är ju ganska säker i Sverige, trodde jag...
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga mer än att det är fruktansvärt. Dessvärre blir sådana här händelser vanligare och vanligare och det är lika hemskt var det än händer!

Det har varit en fin dag i Taverny, solig och ganska varm, Matthias hade tagit en dag ledigt och jag jobbade hemma. Lenny var överlycklig!

Jag hade en hektisk dag men fick mycket gjort!
Känns bra eftersom min planering sprack redan i tisdags.
Imorgon blir det nog Castorama (igen, suck och stön), vi måste köpa en toalett och kolla på handfat. Sen blir det snart dags att köpa mitt älskade métrokakel! Vi valde ett annat kakel till badrummet på första våningen eftersom métrokaklet är ganska knepigt att göra rent.
Vi har ju så rysligt kalkrikt vatten så det blir ofta fläckar, men på toaletten ska vi bara sätta upp en kvadratmeter runt handfatet.

Nu ikväll är Matthias helt slut och jag är själv ganska sliten. Jag sover bättre men jag tror inte att det är tillräckligt.

Dagens bild är på gräsrotsnivå... Tusenskönor i vår gräsmatta.

          

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar