fredag, april 28, 2017

Incredible India

Idag har jag varit på utbildning eller kanske mer ett informationsmöte.
Vi har börjat att jobba med ett företag i Indien i Hyderabad och alla på min avdelning ska genomgå den här utbildningen. Det handlar om kultur och hur vi kan göra för att jobba bättre tillsammans och utnyttja våra skillnader.

Jag har redan jobbat med indiska kollegor tidigare så för mig var inte allt nytt, men det var roligt att lyssna på och vi diskuterade olika situationer.
De bjöd på indiska specialiteter från Hyderabad och vi tjejer fick en bindi.

Kvinnan berättade att bindis eller tilaks sätts på gästers panna när de kommer till någons hem, eller utländska gäster som kommer till kontoret.
Enligt henne trycker man fast dem i pannan för att det stimulerar minnet, om man trycker fast den på akupressur punkten. Då minns man personen som trycker fast eller ger en bindin. Jag har fortfarande på mig min. Jag tycker att de är så vackra!

Precis innan jag skulle gå hem frågade min chef om jag hade några minuter... Självklart sa jag!

Han gav mig resultatet på mina objektiv från 2016 och jag fick 105%! Det är första gången som jag får över 100%, det betyder att jag har jobbat ännu bättre än vad som förväntades av mig!

Jag blev mycket glad, även om jag i hemlighet nog trodde att jag skulle få lite mer än 100%.

Dagens bild är inte alls lika färgrik som min dag var... Det är på regnet och Gare Du Nord. Det tog mig två timmar att komma hem ikväll. Problem på ett av tågen som jag tar. Suck!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar