söndag, april 30, 2017

Regn & rusk

Idag har vi varit inne nästan hela dagen. På morgonen sken solen men med eftermiddagen kom regnet och rusket.
Matthias städade hela huset på morgonen, han väntade med att dammsuga tills jag hade vaknat! Vi har delat upp hushållsuppgifterna. Matthias ville ta städningen så jag tog matlagning, strykning och tvätt...

Jag tog tag i röran på mitt kontor och Mattias byggde om en av sina radiostyrda bilar. Lenny sov.
Det tog i stort sett hela eftermiddagen, tyvärr är jag inte färdig än! Det finns så mycket småfnuttiga saker som ska dammas och sorteras och ställas in i skåp osv.
Jag fortsätter igen imorgon.
Vissa av de här sakerna package jag ner 2015 när jag flyttade till Taverny för första gången, sen låg de i kartonger i ett år innan vi flyttade in i huset, sen fick de ligga ett år till... Urk...

Den 17:e juni är det den Internationella Yoga Dagen, jag ska delta i ett evenemang som den Indiska Ambassaden i Paris anordnar. En utomhus yoga lektion i La Villette. Ska bli spännande! Tidigare har jag deltagit i Lolë White Yoga Session, men det är ju lite hypat, med "stjärnor" inom yoga världen som "lärare". Detta blir kanske lite mer "autentiskt"... Om ni vill skriva in er, gör det här. Man får en yoga matta om deltar!  

Dagens bild är på vårt soffbord... Bättre än så blir det inte idag mina vänner!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar