tisdag, april 11, 2017

Sommarvärme och blåregn

Idag har vi haft ännu en underbar solig vårdag, morgnarna är fortfarande lite kyliga, men det är ju bara april än...

Tyvärr har ju alla blommor redan slagit ut så det finns inte så mycket kvar till sommaren. Det blir likson en explosion här, varje år, men jag vänjer mig aldrig.

Syrénerna blommar och doftar ljuvligt. Jag tänker alltid på mormor när jag ser eller känner lukten av syréner, det var en av hennes favorit blommor.
Jag skulle gärna vilja ha en syrén berså men Matthias tycker inte att det är en bra idé. Men jag fortsätter att jobba på det!
En annan blomma som också har slagit ut är blåregn, så underbart vackert men grenverket förstör järnstaket och trycker undan det mesta så jag tittar gärna på det hos andra men vill inte ha det själv.

Imorgon jobbar jag hemifrån på morgonen och på eftermiddagen ska jag ut till Marne La Vallée och träffa mina vänner och kollegor som jag jobbade tillsammans med för 20 år sedan på Disneyland.
En av mina vänner har jag inte träffat på minst 18 år! Det ska bli så roligt!

Dagens bild är på blåregn som jag njuter av varje gång jag går till och från tågstationen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar