lördag, april 29, 2017

Lördag på landet

Tvärtemot vad Météofrance sa så var det fint väder när vi gick upp imorse.
Jag låg kvar lite extra i sängen, man måste ju passa på att njuta när man kan.
Matthias var redan upp och hade fixat te vatten och öppnat alla fönsterluckor, det brukar jag göra annars, jag älskar att öppna upp luckorna inför en ny dag!

Det var dags att göra oss av med högarna av vår gamla häck, Matthias skulle sätta tänderna, eller ja, händerna i den med hjälp av vår kompostkvarn. 9 trädgårdstunnor blev fyllda under dagen.
Sen klippte han gräset och kantklippte hela trädgården! Det blev så fint!
Under tiden fixade jag inne. På mitt kontor och i köket, det blev också fint, men jag behöver fortsätta imorgon igen.

Lenny var ute hela dagen och sov inte alls så nu ligger han helt utslagen och snarkar i sin korg.

Innan vi hämtade maten som vi hade beställt via Auchans hemsida, jag handlar alltid via deras hemsida, sätter upp en tid då vi kommer och hämtar varorna och sen är det färdigt, åkte vi till Gamm Vert, en trädgårdshandel på vägen.
Vi har länge pratat om att sätta lavendel utanför dörren i ett land som var igenväxt med gud vet vad när vi flyttade in, och idag blev det äntligen av, lagom till bi-säsongen! Jag längtar efter att få se små bin och humlor komma och pollinera våra lavendel!
Just nu ser det lite fjôsigt ut men det kommer att bli fint!

Ikväll hade Matthias beställt panadillas med majs och alla slags tillbehör. Jag gillar det också, det är lite som fredagsmys med tacos! Men han har fått dille på att lägga kimchi på ALLT! Till och med i texmex maten...
Kimchi är jättebra att äta så jag är bara glad att han gillar det, även om jag inte tar någon till mina panadillas!

Dagens bild är på Matthias när han vattnar lavendelplantorna. Jodå han poserar lite...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar