torsdag, april 27, 2017

Partyprisse

Igår var jag ute och åt middag med en del av mina kollegor och en av våra fd kollegor.
De hade valt en korsikansk restaurang, jag trodde ju att de aldrig skulle ha annat än charkuterier och stora köttbitar, men det fanns grillade grönsaker och parmesanfyllda äggplantor.

Vi hade jättemysigt och roligt men maten var inte god, förrätten var ganska OK men resten var verkligen inget vidare.

Jag gick från restaurangen strax efter 22:00 och begav mig till Gare Du Nord. Väl där, jaa, då gick det inga mer tåg hem förrän klockan 05:00 dagen efter... Mycket roligt!!

Jag kollade var jag kunde åka ifrån och hamna så nära hemma som möjligt, sen ringde jag Matthias. Sån tur att han var vaken och kunde komma och hämta mig. Ibland somnar han på soffan och är omöjlig att väcka men inte igår! Hurra!

Lenny och jag blev nog lika glada när vi såg varann utanför stationen i Cormeilles en Parisis, 8km söder om Taverny... Det skulle ha tagit en evighet att gå... 

Vi kom hem vid midnatt och efter lite vatten blev det sängen. Jag hade fruktansvärt ont i magen efter restaurangen. Kan ha varit maten men jag smakade också på ett vin mina kollegor hade tagit in. Det var så strävt och starkt och fullt av garvsyra att det inte gick att dricka, tyckte jag iallafall.

Gårdagens bild är av restaurangens insida... Och sen är det slutpratat om den.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar