onsdag, april 12, 2017

Disneyland Paris

Idag är det 25 år sedan Disneyland Paris öppnade. Jag har vänner som är del av Castmember staben som jobbade då. Själv började jag i juni 1995.
Kompisar från Irland och Storbritannien hade kommit och en av mina vänner som jag delade lägenhet med kom ända från Nya Zeeland!

Jag åkte ut till Marne La Vallée främst för att träffa en av mina bästa vänner från den tiden: Sharon! Som ler och långhalm var vi.
Vi har inte träffats på 19 - 20 år men när vi såg varann i Disney Village och när vi bokstavligen föll i varandras armar var det som om vi aldrig hade skiljts åt!

Min pappa tecknade mycket och han hade hittat på en katt som heter Lukas. Vi kunde inte ha en riktig för att mamma var allergisk så jag fick en påhittad. Lukas hade kompisar, små möss och andra lustiga djur.
När jag talade om att Sharon var gravid för 21 år sedan gjorde pappa en teckning till henne, som jag aldrig fick tillfälle att ge henne.
Hon fick den idag. Gissa om hon blev glad! Hennes son Daniel, som jag var barnvakt till är en mycket tjusig ung man. Det skulle vara roligt att träffa honom!

När tårarna var torkade kom munlädret igång. Vi tjatar ju lika mycket båda två. Jag märkte hur mycket Sharon påminner om en annan av mina käraste vänner, Suzie. Vilken ynnest att få ha två sådana människor i mitt liv!

Vi pratade och promenerade och drack öl i solskenet. Vi träffade andra kompisar och skrattade med dem också!

Jag blev fulltankad med energi och känner mig nästan lite hög på vänskap!
Nu ska det inte ta 20 år till innan vi ses igen...

Dagens bild är av Disneyland hotel, inte min favorit men det representerar Disneyland bäst av alla hotel, det är ju också under hotellet som entrén ligger. Det var mycket mer människor där idag än vad min bild avslöjar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar